انواع روش های فروش محصول

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
انواع روش های فروش محصول

ارایه منحصر به فرد محصولات، به صورتی که سبب جلب نظر مشتریان شود، برای هر فروشنده ای چالش برانگیز است. این که در بین انواع روش های فروش محصول، شما چه روشی را برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری باید انتخاب کنید، به محصول و مخاطبانتان، بستگی دارد. در این مقاله از آسازون، به بررسی  انواع روش های فروش محصول می پردازیم تا بتوانید با آگاهی کامل، بهترین روش را برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید.


روش های مختلف فروش

روش های فروش، شامل تکنیک های ارتباطی مختلفی هستند که باعث متقاعد کردن خریدار و درنتیجه فروش و سود بیشتر می شود. روش ارایه و فروش محصول، پُلی است که می تواند شما را به درآمد های عالی برساند؛ بنابراین می توان گفت که انتخاب روش یا روش های مناسب، مهم ترین وظیفه هر فروشنده ای است.

لازمه انتخاب درست روش فروش محصول، آگاهی و شناخت درست از انواع روش های فروش است؛ در ادامه تمامی این روش را نام برده و به طور کامل بررسی می کنیم.

مقاله فروش بیشتر را هم بخوانید.

فروش مستقیم محصول

یکی از روش های فروش محصول که شامل ابعاد مختلفی می شود، فروش مستقیم است؛ در این روش، فروشنده محل فروش خاصی ندارد و در منزل، محل کار و هر مکان دیگری غیر از فروشگاه، محصولات خود را به فروش می رساند. در فروش مستقیم محصول به دلیل حذف واسط ها، محصول با قیمت پایین تری ارایه می شود که شانس فروش بیشتر را برای فروشنده به ارمغان می آورد.

نکته: فروش مستقیم با بازاریابی مستقیم تفاوت دارد. در فروش مستقیم فروشنده با مشتریان ارتباط برقرار کرده و محصولات را به فروش می رساند، اما بازاریابی مستقیم بدون دخالت توزیع کننده، برای مشتریان بالقوه است.

فروش مستقیم محصولات دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

  1. فروش مستقیم تک سطحی
  2. فروش مستقیم چند سطحی
  3. فروش به صورت گردهمایی (میزبانی)


فروش مستقیم تک سطحی

در فروش مستقیم تک سطحی، فروشنده محصول را به صورت حضوری یا از طریق اینترنت و یا کاتالوگ ها، به افراد دیگر معرفی می کند؛ در این روش، درآمد فروشنده از طریق کمیسیون فروش حاصل میشود.

فروش مستقیم چند سطحی

فروش مستقیم چند سطحی از نظر طریقه فروش، مانند فروش مستقیم تک سطحی است و تنها در راه کسب درآمد فروشنده تفاوت وجود دارد؛ در این روش، درآمد فروشنده علاوه بر کمیسیون فروش خودش، از طریق کمسیون فروش فروشندگان دیگری که به شرکت معرفی کرده است، بدست می آید.

فروش به صورت گردهمایی (میزبانی)

این نوع فروش به صورت جمعی انجام می شود؛ فروشنده در محلی مانند منزل خودش، محصولات یا خدماتش را به دیگران ارایه می دهد. درآمدزایی در این روش، هم از طریق کمیسیون فروش خودش و هم از طریق کمسیون فروش فروشندگانی که به شرکت معرفی کرده است، حاصل می شود.


فروش در وب سایت تجاری

به جرات می توان گفت که امروزه فروش در وب سایت، یکی از بهترین راه های کسب درآمد است؛ چراکه اکثر افراد با دنیای وب آشنا هستند و با وجود مشغله زیاد، ترجیح می دهند که به صورت آنلاین از وب سایت ها خرید کنند. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل رقابت زیادی که در دنیای وب وجود دارد، لازم است سایت شما از نظر بصری دارای طراحی جذابی باشد که مخاطب را جذب کند.

ما به شما حق می دهیم که با توجه به هزینه بالای طراحی سایت و نداشتن اطلاعات کافی درباره برنامه نویسی وب، تمایل چندانی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نداشته باشید، اما باید بگوییم که ما برای این مشکل، راه حل پیدا کردیم! شما می توانید به کمک آسازون، بدون نیاز به دانش فنی، در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه پایین، سایت خودتان طراحی کنید.


فروش در وب سایت تجاری

فروش در سایت های همکاری در فروش

اگر تمایل یا شرایط طراحی سایت مخصوص خودتان را ندارید، اما می خواهید که از مزایا فروش محصولات در سایت بهره مند شوید، می توانید از سیستم عامل های تجارت الکترونیک شخص ثالث استفاده کنید. این سایت ها معمولا به صورت رایگان به شما امکان عضویت می دهند و از هر معامله ای، درصدی از فروش را برای خودشان نگه می دارند. اما نکته مهم این است که حتما سایتی را برای همکاری در فروش انتخاب کنید که دارای تیم پشتیبانی حرفه ای باشد.
ما در آسازون، افتخار ارایه سیستم همکاری در فروش را با تفاوتی منحصر به فرد داریم! در آسازون، هر فروشگاه با ورود به پنل خود، می تواند با معرفی محصولات خود، توسط هزاران فروشنده، شانس فروش محصولات خود را افزایش دهد.


فروش در شبکه های اجتماعی

تجربه نشان داده است که امروزه شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و به ویژه اینستاگرام در ایران، می توانند بستر مناسبی برای فروش و ارایه محصولات باشند؛ البته به شرط آنکه به طور صحیح از اصول اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید و روش های افزایش فروش در اینستاگرام را یاد بگیرید.
لازم به ذکر است که بگوییم، سایت ها به دلیل داشتن کاربران بیشتر و امکان مدیریت راحت تر محصولات و فروش، نسبت به اینستاگرام، گزینه مناسب تری برای فروش محصولاتتان به حساب می آیند.


فروش شخصی

فروش شخصی یا Personal Selling یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های فروش به حساب می آید. در این روش، فروشنده با بهره گیری از دانش و تخصص خود، محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی می کند تا باعث ایجاد انگیزه خرید در مشتری شود و او را ترغیب به خرید کند.

در واقع موضوعی که مشتریان را به خرید وادار میکند، انگیزه های متنوعی چون؛ علاقه، کیفیت، قیمت و ... می باشد. این ایجاد انگیزه خرید که در بازاریابی بسیار حائز اهمیت است باید توسط فروشنده صورت بگیرد.

به شما پیشنهاد میکنم ویدیوی روبه رو که بخشی از مصاحبه ایلان ماسک، در رابطه علت علاقه مشتریان به تسلا است را مشاهده کنید.
جدای اینکه شما کدام روش ها را برای فروش محصول خود انتخاب می کنید، پیشنهاد می دهیم که حتما از این تکنیک هم در کنار روش های دیگر استفاده کنید تا بتوانید از نتایج فوق العاده ای که به ارمغان می آورد، بهره مند شوید.


فروش به کمک توزیع کنندگان

اگر فرصت یا شرایط فروش به صورت شخصی را ندارید، می توانید از توزیع کنندگان کمک بگیرید. ویژگی مثبت فروش از طریق توزیع کنندگان این است که به شما امکان پیشرفت و ارایه محصولات در سطح بین المللی را می دهد. نکته مهمی که در این روش باید به آن توجه کنید، انتخاب توزیع کننده مناسب است؛ چراکه یک فروشنده خوب، می تواند نقش چشمگیری در افزایش فروش شما داشته باشد.


خرده فروشی محصولات

در خرده فروشی، محصولات به کاربران نهایی، برای استفاده شخصی -نه برای فروش مجدد- فروخته می شود. در خرده فروشی، فروش می تواند حضوری یا آنلاین انجام شود. اگر شما جزو کسانی هستید که به صورت حضوری در فروشگاه شخصی، محصولاتتان را به فروش می رسانید، می توانید به این گزینه که بخشی از محصولاتتان را به خرده فروش ها بفروشید هم فکر کنید.


کلام پایانی

در این مقاله از آسازون، به بررسی انواع روش های فروش محصول پرداختیم تا با کسب آگاهی درباره این تکنیک ها، بتوانید بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشید. در کلام پایانی هم به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به فروش آنلاین محصولات خود فکر کنید؛ چراکه این روش نه تنها درحال حاضر دارای اهمیت ویژه ای است، بلکه شواهد نشان می دهد که این اهمیت هر روز، پررنگ تر از دیروز می شود.
ممنون از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید! درصورت وجود سوال یا ابهامی درباره انواع روش های فروش، حتما با ما درمیان بگذارید؛ همکاران در کوتاه ترین زمان ممکن، پاسخگو خواهند بود.


مطالب مشابه:
نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)
1 سال پیش

نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟
1 سال پیش

گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)
1 سال پیش

آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر
1 سال پیش

رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»
1 سال پیش

نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}
1 سال پیش

تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)
1 سال پیش

ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص
1 سال پیش

راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
انواع ارورهای سایت + راه حل
1 سال پیش

انواع ارورهای سایت + راه حل

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)
1 سال پیش

چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید