راهکار موفقیت در فروشگاه اینترنتی

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
راهکار موفقیت در فروشگاه اینترنتی

اگر به دنبال موفقیت فروشگاه اینترنتی خود هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

امروزه به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی باتوجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان و مسائل این چنینی؛ صاحبان فروشگاه به سمت راه اندازی فروشگاه های اینترنتی رفته اند؛ و به این منظور فروشگاه های اینترنتی بیشتری نسبت به گذشته راه اندازی شده است. به طبع صاحبان فروشگاه های اینترنتی نیز به دنبال موفقیت و رشد در فروشگاه آنلاین خود هستند. از این رو، تقریباً میتوان گفت فروشگاه های سنتی نیز برای رشد کسب و کار خود به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند.

چند مورد از دلایل افزایش تمایل افراد برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی:

  • سهولت در خرید
  • ثبت سفارش در هر ساعت از شبانه روز
  • صرفه جویی در وقت
  • وجود امکانات گوناگون
  • صرفه جویی در هزینه
  • مدیریت آسان
  • و...

باتوجه به افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی و همچنین خرید آنلاین بدیهی است که صاحبان فروشگاه نیز به دنبال راهکار هایی برای افزایش موفقیت فروشگاه اینترنتی خود نسبت به رقبا و ایجاد نوآوری در فروش خود باشند. به همین دلیل در این مطلب سعی می کنیم به تعدادی از راهکارهای موفقیت در فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم.

 با یک اسم خوب در ذهن مشتری ماندگار شوید.

نام فروشگاه شما اولین چیزی است که مشتری به آن توجه خواهد کرد، بنابراین باید دامین و اسمی که برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می کنید گوش نواز، کاربردی، راحت و در عین حال ماندگار باشد. سعی کنید اسمی برای فروشگاه خود انتخاب کنید که شنیدن آن برای مشتری، یادآور فروشگاه شما باشد. پس بهتر است در انتخاب نام فروشگاه اینترنتی خود دقت کافی داشته باشید.

 به یک حوزه ورود کنید.

 اغلب فروشگاه های اینترنتی موفقی که اکنون می بینیم، در شروع فروش خود به یک حوزه که در آن تخصص کافی داشتند ورود کردند و بعد از رشد کافی در حوزه تخصصی خود، به حوزه های دیگر نیز ورود کردند، بنابراین بهتر است شما در ابتدا حوزه تخصصی خود را شناسایی و سپس با تمرکز به حوزه های دیگر ورود کنید.



راه اندازی فروشگاه اینترنتی



 ‏کیفیت محصولات و خدمات خود را بالا ببرید.

 ‏اگر شما تمامی نکات در این مطلب و مطالب دیگر را رعایت کنید، اما محصولات و خدمات بی کیفیت عرضه کنید هیچ موفقیتی نخواهید داشت؛ در صورتی هم که احساس موفقیت داشته اید بدانید که این احساس دوره ای است و به زودی به پایان خواهد رسید، شما باید در نظر داشته باشید موفقیت فروشگاه اینترنتی شما وابسته به مشتری هایی است که شما در دوره فروش خود جذب خواهید کرد و در صورتی که مشتری های شما از کیفیت محصولات و خدمات شما رضایت کافی نداشته باشند موفقیتی نیز در کار نخواهد بود. بنابراین کیفیت محصولات و یا خدمات خود را در اولویت قرار دهید تا رضایت مشتری را جلب کنید.

  • خدمات پس از فروش عرضه کنید: با ارائه خدمات پس از فروش برای مشتری تجربه خوبی را رقم بزنید و به مشتری نشان دهید که رضایت او برای شما با ارزش است.
  • ضمانت: اگر کالاهای شما ضمانت داشته باشد مشتری را از خرید مطمئن می کند.
  • تعویض و یا پس گرفتن محصول: اگر امکان تعویض و یا پس دادن محصولاتتان وجود دارد این کار را انجام دهید شما با این کار می توانید رضایت و توجه مشتری را جلب کنید.


افزایش فروش شما در گرو رضایت مشتری از شما، و رضایت مشتری نیز وابسته به کیفیت محصولات وخدماتی ست که عرضه خواهید کرد.

 با سرعت پایین فروشگاه اینترنتی مشتری را کلافه نکنید.

تصور کنید کاربری برای خرید محصول موردنیاز خود به فروشگاه اینترنتی شما سر میزند، او بعد از وارد کردن دامین شما در مرورگر دستگاه خود چند دقیقه ای را منتظر لود شون صفحه اول بماند و یا برای ورود به هر صفحه ای از فروشگاه اینترنتی شما منتظر بماند به نظرشما چه حسی نسبت به فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت؟ آیا از خرید و تجربه خود راضی خواهد بود؟ به نظر شما فروشگاه اینترنتی شما را به دوستان خود معرفی می کند؟ و یا اصلاً برای خرید مجدد به فروشگاه شما باز می گردد؟ یک مشتری زمانی از تجربه خرید خود راضی خواهد بود که با سرعت وارد صفحات مورد نظر شود و ثبت سفارش آسان و سریعی داشته باشد. بنابراین باید در زمان راه اندازی سایت به خدماتی که سرویس ارائه دهنده خدماتتان در نظر میگیرد توجه کنید؛ بعنوان مثال انتخاب هاست و یا سرور قدرتمند جهت پردازش سریع اطلاعات، زیرا این موضوع تا حد زیادی در سرعت لود سایت شما تاثیر گذار است.


 به ظاهر فروشگاه خود توجه کنید.

تجربه ثابت کرده است که مشتری در ۱۵ ثانیه اول تصمیم می گیرد به خرید از فروشگاه اینترنتی مورد نظر را ادامه دهد و یا صفحه را ببندد. در واقع در کنار کیفیت محصولات که در اولویت قرار دارند توجه به ظاهر محصولات صفحه های فروشگاه و محتوای فروشگاه اینترنتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید یک ویترین خوب در صفحه اول فروشگاه خود راه بیاندازید، همچنین باید از محصولات و خدماتی که عرضه می کنید عکس های با کیفیت و خوبی آپلود کنید. توجه شما به ظاهر فروشگاه باعث جذب مشتری های بیشتر خواهد شد.


 اعتماد مشتری را جلب کنید.

خودتان را جای مشتری قرار دهید؛ چه چیزی باعث میشود به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنید؟ زمانی که فروشگاه اینترنتی پاسخگوی سوالات شما نباشد آیا باز هم به خرید ادامه می دهید؟ اگر فروشگاه اینترنتی نماد الکترونیک داشته باشد اعتماد شما نسبت به فروشگاه اینترنتی مورد نظر افزایش نمی یابد؟

  • پاسخگو باشید: یکی از مهمترین دلایل عدم اعتماد مشتری به فروشگاه اینترنتی عدم پاسخگویی این فروشگاه هاست در صورتی که شما به سوالات مشتری پاسخ ندهید، مشتری شما از این عدم پاسخگویی خسته و عصبی میشود. البته تنها پاسخگوی ملاک نیست بلکه سرعت این پاسخگویی و طرز برخورد با سوالات مشتری نیز حائز اهمیت است.
  • نماد اعتماد: با داشتن نماد اعتماد به مشتری اطمینان دهید که از فروشگاه اینترنتی مطمئنی خرید می کند.
  • به موقع ارسال کنید: ‏ارسال به موقع محصول نکته ی مهمی در جلب اعتماد و بازگشت مجدد مشتری ها برای خرید است، به طور مثال بهتر است که یک بازه زمانی برای ارسال محصول را انتخاب و به اطلاع مشتری برسانید، حتی در صورتی که امکان دیر رسیدن محصول را می دهید بازه زمانی طولانی تری را انتخاب کنید تا بد قولی نکرده باشید.


 مشتری را با تخفیفات مختلف برای خرید ترغیب کنید.

سعی کنید با قرار دادن قرعه کشی، تخفیفات ویژه، کد های تخفیف مخصوص و مناسبتی، ارسال رایگان و... مشتری را برای خرید ترغیب کنید. در نظر داشته باشید فروش تعداد زیادی محصول با کمی تخفیف بهتر از فروش تعداد محدودی از محصولات با قیمت اصلی است.


 همه چیز را در دسترس قرار دهید.

تلاش کنید فروشگاه اینترنتی خود را با پلفترمی راه اندازی کنید که راحت ترین راه را برای ثبت سفارش مشتری قرار داده باشد، اگر مشتری هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی شما گزینه های مورد نیاز مثل افزودن به سبد خرید، گزینه ثبت سفارش و... را در دسترس داشته باشد، رضایت بیشتری خواهد داشت. بنابراین سعی کنید سایت فروشگاهی شما کاربردی آسان برای مشتری هایتان داشته باشد.

برای موفقیت فروشگاه اینترنتی خود سعی کنید بهترین ها را برای مشتری انتخاب کنید تا مشتری نیز در پاسخ به توجه شما و کسب تجربه خوب از فروشگاه اینترنتی، همواره برای خرید فروشگاه اینترنتی شما را انتخاب کند. برای رسیدن به موفقیت باید فروشگاه اینترنتی خود را به یک پلتفرم ساخت سایت مطمئن بسپارید تا در مسیر موفقیت همراه شما باشد.

تجربه خوب مشتریان آسازون نشان از اهمیت مشتریان برای این مجموعه می باشد؛ بنابراین شما با اعتماد به پلتفرم راه اندازی سایت آسازون به موفقیت فروشگاه اینترنتی خود چند قدم نزدیک تر شده اید.

شروع موفقیت با فروشگاه اینترنتی در آسازون

مطالب مشابه:
نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)
1 سال پیش

نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟
1 سال پیش

گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)
1 سال پیش

آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر
1 سال پیش

رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»
1 سال پیش

نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}
1 سال پیش

تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)
1 سال پیش

ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص
1 سال پیش

راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
انواع ارورهای سایت + راه حل
1 سال پیش

انواع ارورهای سایت + راه حل

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)
1 سال پیش

چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید