چطور مشتری پیدا کنیم؟ (8 تکنیک جذب مشتری)

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چطور مشتری پیدا کنیم؟ (8 تکنیک جذب مشتری)

اگر سوالاتی مثل «چجوری مشتری پیدا کنم؟ چرا مشتری جدید پیدا نمیشه؟ روش اصولی جذب مشتری چیه؟» ذهن تان را درگیر کرده، باید بگوییم که برای کشف جواب سوالاتتان، جای درستی آمدید! از آنجایی که امروزه جذب مشتری جدید، از دغدغه های اکثر فروشندگان است، تصمیم گرفتیم که این مقاله از فروشگاه ساز آسازون را به معرفی روش های پیدا کردن مشتری اختصاص دهیم.


روش های پیدا کردن مشتری جدید

همان طور که در ابتدا گفتیم، پیدا کردن مشتری برای اکثر فروشندگان، کاری دشوار است؛ اما آن اندک شمار باقی مانده، چگونه جذب مشتری جدید را آسان می دانند؟! آیا استعداد خاصی در بازاریابی دارند؟ یا اینکه ذاتا آدم های خوش شانسی هستند؟

در جواب چنین سوال هایی باید بگوییم که فروشندگان دسته دوم، تنها وجه تمایزشان این است که مجموعه تکنیک های پیدا کردن مشتری را یاد گرفته اند و همواره از آنها پیروی می کنند. اگر چیزی از این تکنیک ها نمی دانید، اصلا نگران نباشید؛ چون در ادامه همین وبلاگ آن ها را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد.

​​​
روش های پیدا کردن مشتری جدید

۱. روی بازار هدف خود متمرکز شوید

بهتر است قبل از اینکه دلیل اهمیت تمرکز روی بازار هدف را بگوییم، به یک تعریف جامع و کلی از بازار هدف برسیم! بازار هدف، شامل مجموعه مشتریان بلقوه شما (مشتریانی که خدمات و محصولات ارایه شده توسط شما، مناسب آنهاست) می شود. برای مثال بازار هدف یک بوتیک زنانه، بانوان هستند. البته برای اینکه بتوانید بازار هدف خود را دقیق تر مشخص کنید، نیاز است که به پارامترهای جزیی تری مثل جغرافیا، تحصیلات، سن و سال و... هم توجه کنید.

حالا این توجه کردن ها چه فایده ای دارد؟ با کشف بازار هدف خود، روش های جذب مشتری را روی بازار هدف خود اعمال می کنید و درنتیجه، در هزینه و وقتی که صرف تبلیغات برای جذب مشتری و فروش بیشتر می کنید، صرفه جویی می شود و نتیجه درخشانی خواهید گرفت.


۲. کسب و کارتان را تبلیغ کنید

تبلیغ کسب و کار، جزو بهترین روش های پیدا کردن مشتری است؛ البته اگر به شکل درست اجرا شود. برای اینکه بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرید، مهم است که حتما این تبلیغات را درجای درست و برای اشخاص مناسب -یعنی بازار هدفتان- اجرا کنید.

بگذارید با یک مثل دلیل پیشنهاد بالا را بگوییم! مثلا شما هرچقدر هم تبلیغ جذابی برای مزون لباس عروس تان طراحی کنید، این تبلیغ به طور معمول روی آقایون تاثیری ندارد و اجرای آن تبلیغ در جمع آقایون، برای شما جذب مشتری جدید به همراه نخواهد داشت.

پیشنهاد میکنیم وبلاگ «چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟» احتمالا برایتان مفید خواهد بود!

۳. رضایت مشتریان فعلی را جلب کنید

پیدا کردن مشتری  جدید به وسیله مشتریان فعلی، جزو بهترین استراتژی های جذب مشتری جدید به حساب می آید. برای اینکه بتوانید از این روش برای جذب مشتری جدید استفاده کنید، لازم است علاوه بر ارایه محصولات با کیفیت، برخورد مناسب و دوستانه ای با مشتریان تان داشته باشید.

یکی از بهترین راه هایی که سبب جلب رضایت مشتری می شود، استفاده از باشگاه مشتریان است! باشگاه مشتریان، مجموعه ای از فرایند هاست که در آن بعد از تحلیل رفتار مشتریان، با طراحی سناریو هایی مثل، ارسال پیامک تبریک تولد، ارسال پیامک انبوه برای دعوت به جشنواره تخفیفات، ارایه کیف پول مشتری و... به طور غیر مستقیم باعث می شود مشتریان فعلی از شما بیشتر خرید کنند.

به طور کلی تمام خدمات ارایه شده در باشگاه مشتریان باعث ماندگار شدن برند شما در ذهن مشتری می شود؛ در نتیجه مشتریان فعلی از برند شما پیش دیگران تعریف خواهند کرد و اینگونه کلی مشتری جدید پیدا خواهید کرد.


۴. از اینترنت برای جذب مشتری کمک بگیرید

از آنجایی که در فضای پهناور اینترنت، می توانید خدمات خود را به تعداد وسیعی از کاربران ارایه دهید، پیدا کردن مشتری در اینترنت، راحت تر است! بنابراین پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان از این راه برای جذب مشتری نگذرید. قبل از اینکه روش های جذب مشتری در اینترنت را یاد بگیرید، لازم است که بستر فروش خود را انتخاب گنید؛ سایت یا سوشال مدیا؟!

در بین شبکه ها اجتماعی، اینستاگرام در ایران محبوبت ترین بستر فروش اینترنتی هستند که برای شروع کسب و کارتان در اینترنت، می تواند گزینه مناسبی هم باشد. البته لازم است که حتما، روش های جذب مشتری در اینستاگرام را یاد بگیرید. با وجود مزایایی که اینستاگرام دارد، از هر متخصصی در حوزه مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بپرسید، بی شک فروش در سایت را چندین برابر سودمندتر از فروش در اینستاگرام می داند.


از اینترنت مشتری پیدا کنید


با راه اندازی سایت فروشگاهی، مدیریت محصولات، هزینه ها و ارسالی ها برایتان خیلی راحت تر می شود. از آن مهم تر مشتریان به سایت های فروشگاهی بخاطر درگاه پرداخت معتبر و نماد اعتماد الکترونیک، پیشتر اعتماد می کنند؛ درنتیجه فروش شما بالا می رود. تا اینجا قضیه که همه چیز رو به راه است؛ فقط میماند پیچیدگی و هزینه بالای طراحی سایت که آنها را هم آسازون حل کرده!

با فروشگاه ساز آسازون شما بدون هیچ تجربه و دانش تخصصی، میتوانید در کمتر از ۵ دقیقه یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید. پنل کاربری آسازون به قدری آسان است که شما تمام فرایند ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی تان را می توانید با موبایل انجام دهید؛ البته در این مسیر می توانید از ویدیوهای آموزشی رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته آسازون استفاده کنید. پیشنهاد می کنم همین لحظه همه کارهایتان را بگذارید کنار، ۵ دقیقه وقت بگذارید و یک سایت تستی با آسازون راه اندازی کنی و تا ۳ روز به طور کاملا رایگان تستش کنید.

ساخت سایت رایگان

۵. جشنواره تخفیف ویژه برگزار کنید

تجربه نشان می دهد که همواره مردم از تخفیفات استقبال می کنند؛ البته میزان این استقبال، بستگی به عوامل گوناگونی دارد. در این بخش، چند نکته درباره برگزاری جشنواره تخفیف می گوییم تا با عملی کردن آنها به نتیجه مطلوب تری برسید!

  • دوره تخفیفات را کوتاه در نظر بگیرید تا افراد با عجله، سریع و بدون فکر خرید کنند
  • درصد تخفیف را جوری تعیین کنید که مشتری نتواند از آن بگذرد
  • قیمت قبل و بعد از تخفیف را به طور واضح بیان کنید تا مشتری متوجه سود خود بشود
  • برای جشنواره ها دلیل و مناسبتی پیدا کنید؛ جشنواره آخر سال و جشنواره یلدایی
برای اینکه تخفیف گذاری های حرفه ای تری برای فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که حتما وبلاگ «رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر» را مطالعه فرمایید.

۶. با پیامک و ایمیل مشتری پیدا کنید

هنوز هم که هنوزه ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی روی افراد تاثیر خود را می گذارند؛ پس می توانید از آنها به عنوان یک بستر اطلاع رسانی و تبلیغاتی کم هزینه استفاده کنید. البته برای گرفتن نتیجه مطلوب باید متن جذاب و دوستانه ای بنویسید و از آن مهم تر، ایمیل یا پیامک ها را برای مشتریان هدفتان ارسال کنید.

یک سرویس تبلیغاتی خوب به شما این امکان را می دهد که پیامک هایتان را فقط برای افرادی خاص (مثلا خانم های ساکن شهر رشت) در زمان معینی ارسال کنید. اگر دنبال چنین سرویس تبلیغاتی هستید، ما به شما آن کلیک را پیشنهاد می کنیم.


7. در رویدادهای متنوع شرکت کنید

یکی دیگر از روش های پیدا کردن مشتری جدید، شرکت در انواع رویدادها، سمینارها، نمایشگاه ها و همایش ها است. قطعا در هر رویدادی، تعدادی مشتری بلقوه منتظر محصولات شما هستند.

عموما برای اکثر کسب و کارها، همایش های تخصصی راه اندازی می شود؛ مثلا نمایشگاه فرش! کافی است که کمی بگردید، مکان و زمان رویدادهای ویژه کسب و کارتان را پیدا کنید. مشتریان بلقوه زیادی در آن همایش های تخصصی می چرخند؛ به هیچ عنوان آنها را از دست ندهید.


8. عضویت در سیستم همکاری در فروش (پیشنهاد ویژه)

این بخش از مقاله، پیشنهاد ویژه آسازون به شماست! با عضویت در سیستم همکاری در فروش آسازون، بدون پرداخت هزینه، تنها با قرار دادن محصولات تان در پنلی که مخصوص شماست، محصولات تان توسط هزاران فروشنده، به صورت همزمان معرفی شده و به فروش می رسد. تمامی افرادی که به این سیستم پیوستند، از افزایش فروش خود در زمان کوتاه راضی هستند؛ شما هم می توانید جزوشان باشید.


کلام پایانی

در این مقاله از آسازون به معرفی بهترین روش های پیدا کردن مشتری پرداختیم. در انتها تاکید می کنیم که همواره سعی کنید روش های به روز جذب مشتری را یاد بگیرید و از آنها برای جذب مشتری استفاده کنید.

از اینکه تا اینجا همراه ما بودید از شما تشکر می کنیم! درصورتی که روش یا تجربه خاصی در زمینه جذب مشتری در ذهن دارید، حتما از بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران آسازون در میان بگذارید.

مطالب مشابه:
نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)
1 سال پیش

نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟
1 سال پیش

گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)
1 سال پیش

آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر
1 سال پیش

رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»
1 سال پیش

نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}
1 سال پیش

تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)
1 سال پیش

ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص
1 سال پیش

راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
انواع ارورهای سایت + راه حل
1 سال پیش

انواع ارورهای سایت + راه حل

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)
1 سال پیش

چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید