چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟

تبلیغ فروشگاه اینترنتی یکی از عوامل مهم درافزایش فروش شما است به همین منظور سعی کرده ایم مطالب ارزنده ای درباره چگونگی تبلیغ فروشگاه اینترنتی و راه های افزایش فروش سایت های فروشگاهی را در اختیار شما قرار دهیم. ممکن است فرشگاه اینترنتی شما یک سایت فروشگاهی و یا در یکی از شبکه های اجتماعی باشد. در هر صورت شما در جهت افزایش فروش خود به روش های مختلفی برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید، که در این وبلاگ به برخی از این روش ها و مزایای آنها اشاره خواهیم کرد.


تبلیغ در گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (google ads) که نام آن پیشتر گوگل ادوردز (google adwords) بوده است، درواقع سیستم تبلیغاتی است که شرکت گوگل راه اندازی کرده است. در این روش گوگل سایت شما را به کسانی که کلیدواژه های مرتبط با کسب و کار شما را سرچ میکنند نشان میدهد.

افرادی که سایت های فروشگاهی خود را در گوگل ادز ثبت میکنند زمانی که در نتایج گوگل قرار بگیرند عبارت AD و یا آگهی در کنار نام سایت شما قرار خواهد گرفت.

در گوگل ادز، شما باید به ازای تعداد کلیک هایی که بر سایت شما انجام میشود (PPC یا همان تبلیغات کلیکی) هزینه پرداخت کنید.

تبلیغ سایت در گوگل ادز

  1. نتیجه گیری سریع
  2. قراردادن محدودیت هایی برای نمایش تبلیغ
  3. نتیجه بیشتر
  4. پرداخت هزینه


تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

شما می توانید با ساخت وبلاگ، مشتریانتان را بیشتر با خدمات، محصولات و مزایای محصولاتتان آشنا کنید؛ بررسی ها نشان داده است که در این صورت احتمال خرید مشتریان بیشتر خواهد شد. علاوه برآن اگر یک وبلاگ به شکل اصولی نوشته شده باشد، می تواند سئو سایتتان را بهبود ببخشد؛ با بهتر شدن وضعیت سئو سایت، کاربران بیشتری با سایت و بیزینس شما آشنا خواهند شد! قطعا سئو و بازاریابی محتوایی، یکی از بهترین روش های تبلیغ سایت های فروشگاهی به حساب می آید.

پیشنهاد می دهیم مقاله چطور یک محتوای خوب بنویسیم؟ را مطالعه بفرمایید!


استفاده از پاپ آپ در سایت شما

پاپ آپ (popup) به نوعی تبلیغات آنلاین گفته می شود، احتمالاً برای شما پیش آمده است که وارد سایتی شوید و پنجره های جدیدی از تبلیغات مطلب و یا محصولی در مرورگر شما باز شود، به این نوع از تبلیغات پاپ آپ گفته می شود.

بسیاری از افراد با تبلیغات به روش پاپ آپ مخالف هستند، به این دلیل که باعث آزار کاربران شده و در نهایت نتیجه عکس خواهد داد. این مسئله که تعداد زیادی پاپ آپ که به محض ورود به صفحه ای باز میشود آزار دهنده است، کاملاً درست است و باعث نارضایتی کاربران نیز میشود، اما در صورتی که شما از پاپ آپ به درستی استفاده کنید به بالارفتن کلیک های سایت شما و در نتیجه بیشتر دیده شدن سایت خود کمک میکنید.

پاپ آپ با اسکرول

شما باید توجه داشته باشید که نباید پنجره تبلیغات شما به محض ورود کاربر به سایت باز شود بلکه با استفاده از پاپ آپ اسکرول شما میتوانید مشخص کنید زمانی که کاربر به انتهای مطلب و یا تا حد مناسبی از مطالعه مطلب رسید آن زمان پاپ آپ نمایش داده شود. در واقع زمان درست نمایش پاپ آپ اصل مهمی است که نباید فراموش شود.

نمایش تبلیغ درست در پاپ آپ

تصور کنید پاپ آپ محصول با یک تخفیف ویژه، دقیقا زمانی که کاربر در سایت شما مشغول به خرید محصولی است نمایش داده شود، در این صورت اگر کاربر با مشاهده تخفیفات ویژه به صفحه موردنظر ورود کند؛ علاوه بر اینکه زمان بیشتری در سایت شما حضور خواهد داشت، ممکن است با خرید محصولی به فروش بیشتر شما نیز منجر شود. شما نیز می توانید با استفاده از این ترفند افزایش فروش اینترنتی ، کاربران را از محصولاتی با تخفیفات ویژه مطلع کنید و باعث افزایش فروش خود شوید.

نکته: توجه داشته باشید پاپ آپ به محض ورود کاربر به سایت شما باز نشود.


تبلیغ با استفاده از کد تخفیف

یکی از راه های تبلیغ استفاده از کد های تخفیف ویژه است. شما می توانید با قرار دادن کدهای تخفیف در مدت زمان محدود و تخفیفات ویژه، افراد را به خرید تشویق کنید. به طور مثال برای تبلیغ سایت فروشگاهی خود، می توانید به کاربران شبکه های اجتماعی و یا سایر سایت ها اطلاع دهید در صورتیکه از سایت فروشگاهی ما تا مدت محدودی خرید کنید، شامل تخفیف خواهید شد.


تبلیغ با قرعه کشی

شما می توانید با قرار دادن قرعه کشی های مختلف، کاربران خود و سایر افراد را برای خرید ترغیب کرده و در نهایت به تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود کمک کنید.


تبلیغات رایگان فروشگاه اینترنتی

مشتری مداری، تبلیغ رایگان

یکی از مهمترین روش های تبلیغات، مشتری مداری و راضی نگه داشتن مشتری های وفادار است. زیرا مشتری های وفادار هستند که شما را به سایر افراد معرفی می کنند؛ به این نوع تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان می گویند. تبلیغات دهان به دهان بهترین نوع تبلیغ برای هر کسب و کاری به حساب می آید.

خرید آسان، روش تبلیغی مهم

به کاربران خود نشان دهید که خرید از فروشگاه اینترنتی شما آسان است، همچنین با خرید 24 ساعته از سایت خریدی راحت تر خواهند داشت.

پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله مهم ترین امکانات وبسایت از نگاه مشتری را مطالعه بفرمایید و با راه اندازی امکانات ذکر شده، تجربه بهتری را برای مشتری های خود رقم بزنید.

قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. بسیاری از افراد وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند؛ بنابراین شما با تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی باعث افزایش فروش خود و بیشتر دیده شدن وب سایت خود خواهید شد. در شبکه های اجتماعی، علاوه بر اینکه می توانید پیجی برای بیزینس خود راه بندازید و از این طریق خود را به دیگران نشان دهید، شانس این را دارید که با پرداخت هزینه به پیج های پر بازدید، در مدت زمان مشخصی از طریق آن پیج ها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید.


تبلیغات آسان با ثبت لوکیشن در نقشه گوگل و اسنپ

با ثبت نقشه سایت فروشگاهی، می توانید به تبلیغات فروشگاه خود کمک کنید. زمانی که شما یکی از کلیدواژه های کسب و کار خود را سرچ می کنید، در نتایج گوگل یک نمای کلی از فروشگاه هایی که در این سامانه ثبت شده اند وجود دارد. این نمای کلی شامل ساعت کاری، لوکیشن فروشگاه، شماره تلفن و سایر اطلاعات فروشگاه می شود.

مزایای ثبت لوکیشن

  • کسب و کار شما بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت.
  • دسترسی آنلاین به اطلاعات فروشگاه.
  • لوکیشن موردنظر توسط کاربران در نقشه گوگل مشاهده میشود.
  • با نظرات مثبت در رابطه با فروشگاه شما امتیاز بالاتری خواهید داشت.
  • مشاهده لوکیشن شما توسط کسانی که از نقشه گوگل و یا اسنپ استفاده میکنند.

همچنین یکی از امکانات مجموعه آسازون برای سایت ها، ثبت لوکیشن فروشگاه در نقشه گوگل و اسنپ است.


استفاده از باشگاه مشتریان

در باشگاه مشتریان با بایگانی و ثبت اطلاعات مشتریان، طراحی سناریو و اجرای آنها، مشتریان به طور غیرمستقیم به خرید بیشتر از فروشگاه شما تشویق می شوند! نکته منحصر به فرد باشگاه مشتریان این است که با رعایت نکاتی باعث ماندگاری برند شما در ذهن مشتریانتان می شود و درنتیجه امکان جذب مشتری جدید، از طریق تبلیغات دهان به دهان را برای شما افزایش خواهد داد.خدمات تاثیر باشگاه مشتریان، شامل تحلیل مشتریان، کیف پول مشتری، امکان برگزاری قرعه کشی، ارسال پیامک انبوه و ارسال پیامک تبریک تولد است.

تیم آسازون با ارایه خدمات باشگاه مشتریان، توانسته است به رشد خیلی از سایت ها و پیج های فروشگاهی کمک کند؛ برای آشنایی بیشتر با خدمات و هزینه باشگاه مشتریان، به صفحه تعرفه باشگاه مشتریان بروید و درصورت وجود سوال، ابهام و یا نیاز به مشاوره، از تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته آسازون کمک بگیرید.


کلام پایانی

در این مقاله از آسازون سعی کردیم شما را با بهترین روش های تبلیغات سایت و همچنین راه های تبلیغات رایگان آشنا کنیم تا بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را به دیگران معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد! درصورتی که روش تبلیغاتی دیگری برای معرفی فروشگاه اینترنتی مدنظر دارید یا تجربه استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله را داشتید، حتما آن را از طریق بخش نظرات، با ما و سایر کاربران آسازون، درمیان بگذارید.

مطالب مشابه:
نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)
1 سال پیش

نمونه متن پیامک تبلیغاتی عید نوروز ۱۴۰۲ (ویژه کسب و کارها)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟
1 سال پیش

گوگل ترند چیست؟! و چه کار میکنـــــد!؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)
1 سال پیش

آموزش فروش در تلگرام (صفر تــــــ۱۰۰ـــــــا)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر
1 سال پیش

رازهای تخفیف گذاری برای فروش بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»
1 سال پیش

نیچ مارکتینگ چیست؟ «گوشه بازار را دریابید»

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}
1 سال پیش

تکنیک های برندسازی در اینترنت {ویژه سال ۲۰۲۳}

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)
1 سال پیش

ایده های شغلی پولساز برای دانشجویان (استخدامی / اینترنتی)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص
1 سال پیش

راهنمای کامل انتخاب اسم سایت + پیشنهاد خاص

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
انواع ارورهای سایت + راه حل
1 سال پیش

انواع ارورهای سایت + راه حل

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)
1 سال پیش

چگونه از تدریس آنلاین کسب درآمد کنم؟ (۳ روش ناب)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید