8 تکنیک در نوشتن توضیحات محصول (جهت فروش بیشتر)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
8 تکنیک در نوشتن توضیحات محصول (جهت فروش بیشتر)

قبل از اینکه درباره تکنیک های نوشتن توضیحات محصول حرف بزنیم، می خواهم دو تا سوال از شما بپرسم!

چند بار پیش آمده که تصمیم خرید نداشتید اما فروشنده با صحبت هایش درباره کیفیت و مزایا محصول، باعث شده خرید کنید؟ یا چند دفعه شده با اینکه برای خرید مصمم بودید اما بخاطر بی توجهی فروشنده، سریعا از فروشگاه خارج شدید؟

قطعا چنین ماجراهایی در خاطرات همه ما وجود هست! توضیحات محصول در فروشگاه های اینترنتی، حکم فروشنده را دارند. سوالات بالا را مطرح کردم تا بهتر متوجه اهمیت توضیحات محصول بشوید. هرچقدر که توضیحات بهتر، دقیق تر و اصولی تری بنویسید، احتمال خرید کاربران سایتتان بالاتر می رود. در این مقاله از آسازون ما به شما تکنیک هایی برای نوشتن توضیحات محصول را معرفی خواهیم کرد که نرخ فروش محصولاتتان را بالا خواهد برد.


1) مشتری هدف خود را بشناسید

اولین نکته مهم که در نوشتن توضیح محصول به شما کمک خواهد کرد، شناخت دقیق مشتری هدف است! با شناختن مشتری هدف و نیازی که برایش وارد فروشگاه شما شده، می توانید روی نقاط مثبتی که برای او دارای اهمیت است، بیشتر تاکید کنید. در این صورت می توانید توضیحات خود را به سمتی ببرید که مطمئن شود، محصول شما تمام نیاز هایش را برآورده خواهد کرد.

برای شناخت مشتری هدف، پیشنهاد می کنیم که سوالاتی درباره ی مشتری مطرح کنید و به آنها جواب دهید. سوال هایی مانند اینکه علاقه شخصی مشتری چیست؟ برای چه وارد فروشگاه من می شود؟ شغل و جایگاه اجتماعی احتماعی او چیست؟ طرز صحبت کردن او چگونه است؟ و سوال هایی از این قبیل...


اهمیت شناخت مشتری هدف جهت فروش بیشتر


2) در توضیحات روی مزایا محصول تاکید کنید

نوشتن ویژگی های فنی و خاص، در توضیحات محصول الزامی است اما باید توجه داشته باشید که دو برابر توضیحاتی که برای ویژگی های فنی و منحصر به فرد محصولات می نویسید، باید درباره سودی که محصول مورد نظر به خریدار و سطح کیفی زندگی او می رساند، سخن بگویید.

تحقیقات نشان می دهد که افراد، توجه زیادی به مزایا محصول می کنند؛ در نتیجه شما با نام بردن مزیت هایی که محصول دارد، می توانید به فروش بیشتر برسید.


3) توضیحات محصول را به زبان ساده بنویسید

به هیچ عنوان فکر نکنید که با نوشتن کلمات قلمبه سلمبه و خیلی تخصصی، می توانید خاص و حرفه ای به نظر برسید؛ در این صورت شما صرفا برای مخاطب خسته کننده و گنگ خواهید بود. بهتر است از کلمات ساده و دوستان -البته با حفظ احترام مخاطب- استفاده کنید.

در واقع منظور ما این است که توضیحات محصول را به گونه ای بنویسید تا مخاطب هنگام خواندن توضیحاتتان، احساس راحتی کند و خیلی راحت متوجه منظورتان بشود. برای رسیدن به این هدف، نیاز است که از فونت های خوانا استفاده کنید، علائم نگارشی را رعایت کنید، پاراگراف بندی درستی داشته باشید و از جملات کوتاه استفاده کنید.

اگر فروشتان برایتان مهم است، پیشنهاد می کنیم که حتما وبلاگ «انواع روش های فروش محصول» را هم مطالعه فرمایید!

4) توضیحات محصول را مثل یک داستان بنویسید

علاوه بر اینکه باید ساده و دوستانه بنویسید، پیشنهاد می کنیم که از لحنی داستانی هم استفاده کنید. متاسفانه فضاهای مجازی با پیام های مختصر و کوتاه، تقریبا روی اکثر ما تاثیر گذاشته؛ به نوعی که دیگر حوصله خواندن متن های طولانی نداریم.

توضیحات محصول خوب و در حالت مختصر و مفید، امکان دارد ۲-۳ پاراگراف بشود. برای اینکه کاربران را ترغیب کنید که حتما توضیحات را بخوانند، باید به جای لحنی ادبی یا خبری، از لحنی داستانی استفاده کنید. منظور ما از داستان گویی چیز عجیب و غریبی نیست؛ همان مزایا و ویژگی هایی که محصولتان دارد را مثل یک قصه کنار هم ردیف کنید.


5) در توضیحات محصول از لیست استفاده کنید

علاوه بر توضیحاتی که مینویسید، بهتر است لیستی برای ویژگی ها و موارد مهم هم درنظر بگیرید تا مخاطب در نگاه اول، متوجه موارد مهم بشود. مواردی مانند:

  • جنس محصول
  • رنگ محصول
  • میزان موجودی
  • سایز محصول
  • کاربرد محصول
  • تخفیفات
  • و...


6) در توضیحات از عکس و ویدیو استفاده کنید

اگر سری به سایت های فروشگاهی موفق بزنید، متوجه می شوید که همه آنها، بدون استثناء، در کنار توضیحات محصول، عکس و ویدیو آپلود کرده اند. اینکه مخاطب، تصویر محصولی که دارید درباره ویژگی ها و مزایا آن سخن می گویید را ببیند، نقش زیادی در قانع کردن او برای خرید دارد.

البته لازم به ذکر است که بگوییم، بهتر است از عکس های با کیفیت و نماهای جذاب برای به تصویر کشیدن محصول، استفاده کنید.


اهمیت نظرات کاربران برای محصولات


7) بخشی را برای نظرات کاربران اختصاص دهید

وجود نظرات کاربران باعث می شود که شک و تردید مشتری برای خرید از بین برود. هرچقدر هم که شما توضیحات محصولات را دوستانه بنویسید، باز افراد شما را به چشم کسی میبینند که می خواهد محصولش را بفروشد اما وقتی شخصی که سودی از این معامله نمیبرد، می آید و تجربه شخصی اش از خرید را بیان می کند، افراد بیشتر اعتماد می کنند و درواقع برای خرید مصمم خواهند شد. می توانید نظرات کاربران را در قالب متن یا ویدیو به اشتراک بگذارید.


8) در توضیحات محصول از کلمات کلیدی استفاده کنید

توصیه پنجم آسازون برای نوشتن توضیحات محصول، نه مستقیما برای کاربر، بلکه برای موتورهای جستجویی مثل گوگل است. با استفاده درست، به اندازه و به جا از کلمات کلیدی مرتبط با محصول، شانس شما برای رتبه گرفتن در گوگل و امثال آن بیشتر می شود. منظور از درست، به اندازه و به جا بودن، این است که....

  1. به شکل بی معنی، کلمات کلیدی را بین جملات جا ندهید.
  2. به شکل افراطی از کلمات کلیدی توضیحات محصول استفاده نکنید.
  3. سعی کنید کلمات کلیدی را در عنوان، برچسب، متا و توضیحات اصلی جا بدهید.

اگر چیستی کلمات کلیدی برایتان سوال شده، باید خیلی ساده و روان بگوییم که کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که کاربران برای رسیدن به محصول شما در گوگل سرچ می کنند! برای درک بهتر و بیشتر کلمات کلیدی و چگونگی پیدا کردن آن، پیشنهاد می کنیم که حتما وبلاگ «آموزش سئو رایگان» را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

خیلی ها از ما میپرسند که چطور محصولات سایتم را بفروشم؟ باور کنید که فروش در سایت به همین نکات کوچک اما مهمی مثل توضیحات محصول بستگی دارد. قطعا با رعایت فنون ذکر شده در این مقاله، می توانید نرخ تبدیل کاربران سایت به مشتری را بالا ببرید. این را صرفا ما نمی گوییم، بلکه سال ها تجربه صاحبان کسب و کار اینترنتی می گوید.

امیدواریم مطالب این وبلاگ برایتان مفید بوده باشد. اگر شما هم نکته کاربردی درباره نوشتن توضیحات محصول می دانید، حتما در بخش کامنت ها، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه:
خدمات سئو سایت در رشت + مشاوره رایگان
1 سال پیش

خدمات سئو سایت در رشت + مشاوره رایگان

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
معرفی ۵ سایت دانلود عکس رایگان برای تولیدمحتوا
1 سال پیش

معرفی ۵ سایت دانلود عکس رایگان برای تولیدمحتوا

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
7 ایده ناب برای تولید محتوا بدون چهره
1 سال پیش

7 ایده ناب برای تولید محتوا بدون چهره

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
متا دیسکریپشن چیست؟! تاثیر آن بر سئو سایت
1 سال پیش

متا دیسکریپشن چیست؟! تاثیر آن بر سئو سایت

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
۳+ نکته برای بهبود سئو سایت
1 سال پیش

۳+ نکته برای بهبود سئو سایت

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چک لیست سئو سایت فروشگاهی (آپدیت ۲۰۲۲)
2 سال پیش

چک لیست سئو سایت فروشگاهی (آپدیت ۲۰۲۲)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
اهمیت تولید محتوا سایت | نکاتی که باید به خاطر بسپارید!
2 سال پیش

اهمیت تولید محتوا سایت | نکاتی که باید به خاطر بسپارید!

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آموزش رایگان سئو | چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم!؟ (۲۰۲۲)
2 سال پیش

آموزش رایگان سئو | چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم!؟ (۲۰۲۲)

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
چطور یک محتوای خوب بنویسم؟
2 سال پیش

چطور یک محتوای خوب بنویسم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید