مزایای پلتفرم آسازون نسبت به اینستاگرام

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
مزایای پلتفرم آسازون نسبت به اینستاگرام

در دنیای امروزی، ما برای اکثر خدماتمان از اینترنت استفاده میکنیم. امروزه، برای ثبت نام در کنکور، ورود به سامانه های دولتی و غیر دولتی، آموزش و گذراندن دوره های مختلف نیاز به اینترنت داریم. برای موارد ضروری مانند استفاده از دستگاه های ATM، برداشت و انتقال وجه از کارت های بانکی و ...، ناچار به استفاده از اینترنت هستیم.

امروزه حتی برای شنیدن آهنگ خواننده محبوبمان نیاز به استفاده از اینترنت داریم چون با پیشرفت تکنولوژی دیگر مانند قدیم به راحتی نمیتوانیم نوار کاست یا سی دی را در فروشگاه ها پیداکنیم و یا برای تماشای سریال ها و فیلم های سینمایی بجای روش های قدیمی، به سمت سایت هایی همچون سرویس ویدیویی فیلو میرویم.

آیا امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای رفع نیازهای روزمره مان راهی جز استفاده از اینترنت داریم؟

آیا زندگی بدون اینترنت ممکن خواهد بود؟

آیا کسی را میشناسید که نیاز به استفاده از اینترنت نداشته باشد؟

آیا میدانید روزانه چند درصد مردم از فروشگاه های اینترنتی خرید میکنند؟

شما چند درصد از خرید های روزانه خود را از طریق اینترنت انجام میدهید؟

بنابراین، بعداز پاسخ به سوالات بالا نتیجه میگیریم، ماهیت اصلی اینترنت استفاده از خدمات است. همانطور که میدانید، با جستجو در صفحه های مختلف گوگل میتوانیم هر چیزی که دنبالش هستیم را پیدا کنیم.

از این رو، داشتن وبسایت برای کسب و کارها به جهت دیده شدن در جامعه بزرگتر و مرتبط تر بسیار حائز اهمیت است. زیرا کسب و کارها با راه اندازی وبسایت اختصاصی میتوانند به راحتی در هر زمان و هر مکانی به ارائه خدمات و یا فروش محصولات خود بپردازند و مشتریان زیادی از گوگل داشته باشند.

همانطور که میدانید، برخی از کسب و کارها برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده میکنند و با چالش های زیادی در این راه مواجه میشوند.

دلیل اصلی رویارویی با این چالش ها این است که شبکه های اجتماعی بمنظور سرگرمی ایجاد شده اند و نمیتوان انتظار بستری یکپارچه و مناسب جهت فروش داشت.

در ادامه، گزیده ای از چالش های موجود در یک شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام را با هم بررسی و با وبسایت آسازون مقایسه میکنیم:

  • فروشندگان محصول در اینستاگرام، پس از شارژ یک محصول باید مجدد پست تکرار محصول را با ثبت توضیحات و هشتگذاری مناسب بارگذاری کنند. در وبسایت تنها کافیست محصولی که قبلا ثبت شده بود را ویرایش و موجودی جدید را به آن اضافه کنند.
  • برای ارائه خدمات و فروش محصولات در اینستاگرام، باید به سوالات احتمالی مشتریان قبل از سفارش درباره سایز و تعداد موجودی و.. پاسخ دهند. در وبسایت، با تعریف فیلترهای جستجو به راحتی مشتریان میتوانند اطلاعات دقیق محصول را مطالعه کنند و همچنین از موجودی محصول اطلاع پیدا کنند.
  • در اینستاگرام، محصولات تنها به دنبال کنندگان همان اکانت نمایش داده میشوند و ممکن است مخاطبان هدف حتی محصولات را نتوانند ببینند. وبسایت، پتانسیل تبدیل یک فروشگاه کوچک به یک فروشگاه اینترنتی بزرگ، و جذب بی شمار مشتری از جای جای کشور را دارد.
  • برای پرداخت وجه در شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام، مشتریان باید ابتدا شماره حساب فروشنده را از او دریافت کرده و بعد از طریق یکی از سیستم های پرداخت الکترونیکی اقدام به پرداخت کنند، سپس تصویر رسید پرداختشان را برای فروشنده ارسال کنند. فروشنده نیز باید صحت رسید پرداخت را با بررسی مبلغ واریزشده به حساب بانکی خود تایید کند.
    درحالی که در وبسایت زمان پرداخت، مشتری به صفحه پرداخت بانکی منتقل شده و از طریق یکی از درگاه های پرداخت تعیین شده توسط فروشنده، اقدام به پرداخت میکند.

  • در اینستاگرام به دلایل مختلف امکان بلاک اکانت و متوقف شدن فعالیت فروشنده وجود دارد. درحالی که وبسایت، چنین مشکلاتی برای فروشنده بوجود نمی آورد.
  • در اینستاگرام بخشی برای مشاهده فروش روزانه به فروشنده نمایش داده نمیشود. درحالی که مشتری در وبسایت به آسانی میتواند گزارش فروش روزانه، ماهانه، سالانه خود را مشاهده کند.
  • در اینستاگرام بخشی برای مدیریت مشتریان وجود ندارد، درحالی که در وبسایت فروشنده میتواند در بخش مدیریت مشتریان اطلاعات کاملی از سفارشاتی که هر مشتری تا کنون ثبت کرده را به راحتی مشاهده کند.
  • در اینستاگرام امکان بایگانی مناسبت های خاص و امکان تبریک به هر مشتری وجود ندارد. درحالی که در وبسایت، فروشنده میتواند از بخش باشگاه مشتریان)، مناسبت های مختلف را به مشتریان خود به صورت اختصاصی تبریک بگوید.
  • در اینستاگرام امکان ذخیره شماره مشتریان وجود ندارد، درحالی که در وبسایت میتوان شماره تماس مشتریان را ذخیره کرد تا تخفیفات و موجودی های جدید و .. را از طریق پیامک به مشتریان اطلاع داد.

  • در اینستاگرام راهی برای جلب اعتماد مشتری وجود ندارد، درحالی که در وبسایت هر فروشگاه با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و یا اینماد، اعتماد مشتریان را به خود جلب میکند.
  • در اینستاگرام با گذاشتن پست محصولات مختلف، ممکن است برخی از موجودی محصولات از دید مشتری پنهان بماند، در حالی که در وبسایت مشتری از طریق دسته بندی محصولات میتواند به راحتی به دسته محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.
  • در اینستاگرام امکان پیشنهاد هوشمند محصول به مشتری وجود ندارد، درحالی که در وبسایت میتوان محصولات مرتبط با محصول موردنظر مشتری را اختصاصی به او نمایش داد.
  • در اینستاگرام امکان ایجاد ویترین برای نمایش محصولات وجود ندارد، در حالی که در وبسایت میتوان ویترینی از محصولات دلخواه را به نمایش درآورد.
  • در اینستاگرام امکان جستجو محصولات فروشگاه وجود ندارد، درحالی که در وبسایت میتوان محصولات دلخواه را حتی بصورت پیشرفته جستجو کرد.
  • در اینستاگرام امکان ثبت کد تخفیف بصورت مستقیم وجود ندارد، اما در وبسایت میتوان زمان پرداخت کدتخفیف موردنظر را برروی قیمت محصولات اعمال کرد.​
  • در اینستاگرام امکان داشتن نام اختصاصی برای فروشگاه وجود ندارد، درحالی که با ثبت دامنه دلخواه میتوان وبسایت دائمی با نام برند و یا فروشگاه خود، ایجاد کرد.
  • در وبسایت آسازون گزینه ای به نام باشگاه مشتریان آسازون وجود دارد که امکانات بی نظیری را ارائه میدهد، امکاناتی چون: امکان قرعه کشی، امکان تبریک پیامکی به مشتریان، امکان ارسال پیامک انبوه به مشتریان(حتی مشتریانی که دریافت پیامک تبلیغاتی را بسته باشند)، تحلیل مشتری، امکان تخصیص درصدی از خرید به کیف پول کاربر برای خریدهای آینده( امکان تعریف مبلغ بصورت عددی یا درصدی، باعث خرید دوباره مشتریان، امکان تشویق مشتریان قدیمی، مشتریان وفادار، مشتریان با میزان خرید بالا و.. میشود)، ارسال کارت مجازی کسب و کار شما برای مشتری، و.. .

بعداز خواندن مطالب فوق در میابیم شبکه های اجتماعی سیستم مناسبی برای فروش محصول و خدمات نیستند و وبسایت گزینه ای مناسب تر برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و یا ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

اگر تاکنون به بهانه های مختلف از راه اندازی وبسایت فرار میکردید، دیگر نگران نباشید!

زیرا آسازون با ارائه امکاناتی بی نظیر، امکان راه اندازی یک وبسایت اختصاصی و حرفه ای را بوسیله پنل کاربری بسیار آسان خود با چند کلیک برای شما فراهم میکند بنابراین به راحتی وبسایت خود را با پلتفرم آسازون ایجاد کنید و از مدیریت سفارشات و مشتریان خود لذت ببرید.

آسازون، پلتفرمی آماده، دارای پنل کاربری بسیار آسان و حرفه ای، با قیمت بسیار ارزان، مناسب جهت راه اندازی سایت و فروشگاه

مطالب مشابه:
پروتکل ssl و https چیست؟ (به زبان ساده!!!)
9 ماه پیش

پروتکل ssl و https چیست؟ (به زبان ساده!!!)

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه بهترین قالب را برای سایت انتخاب کنیم؟
11 ماه پیش

چگونه بهترین قالب را برای سایت انتخاب کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS
1 سال پیش

طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
اخذ نمایندگی فروش سایت و فروشگاه ساز (۱۴۰۱)
2 سال پیش

اخذ نمایندگی فروش سایت و فروشگاه ساز (۱۴۰۱)

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
همکاری در فروش | کسب درآمد در منزل بدون هیچ سرمایه ای
2 سال پیش

همکاری در فروش | کسب درآمد در منزل بدون هیچ سرمایه ای

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
باشگاه مشتریان
2 سال پیش

باشگاه مشتریان

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
بارکد و QR Code چیست؟
2 سال پیش

بارکد و QR Code چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
سیستم همکاری در فروش
2 سال پیش

سیستم همکاری در فروش

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
پشتیبانی رایگان آسازون
2 سال پیش

پشتیبانی رایگان آسازون

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
مزایای آسازون نسبت به سایت سازها
2 سال پیش

مزایای آسازون نسبت به سایت سازها

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید