آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آموزش قدم به قدم نحوه راه اندازی سایت

اگر شما می خواهید حوزه ی ارائه خدمات و یا محصولاتتان را گسترده تر کنید و کسب و کار خود را توسعه بخشید، پیشنهاد میکنم تا پایان این وبلاگ همراه ما باشید. ساخت سایت یک روش قطعی برای توسعه کسب و کار است، شما می توانید با یکبار جستجو در گوگل از تجارب افرادی که با راه اندازی سایت به کسب و کار خود توسعه بخشیده اند و به موفقیت چشمگیری نیز رسیده اند استفاده کنید.

ساخت سایت به زمان، هزینه و یا حتی دانش تخصصی برنامه نویسی احتیاج دارد، مگر اینکه بخواهید ساخت سایت خود را به پلتفرم راه اندازی سایت آسازون بسپارید. با پلتفرم ساخت سایت آسازون علاوه بر اینکه به دانش تخصصی کد نویسی نیاز نخواهید داشت بلکه می توانید در کمتر از نیم ساعت و پرداخت هزینه کاملا مناسب و به صرفه سایت خود را ایجاد کنید. در ادامه به نحوه ساخت یک سایت ارزان با بهترین روش یعنی ساخت سایت با پلتفرم راه اندازی سایت آسازون می پردازیم.


ساخت سایت فوری:

در ابتدا به پلتفرم راه اندازی سایت آسازون به آدرس asazoon.com وارد شوید. اگر هنوز برای ساخت سایت تردید دارید به وبلاگ آسازون سری بزنید و مطالب آن را مطالعه کنید. بعد از مطالعه وبلاگ به صفحه اول آسازون برگردید. شما در ابتدا کادری با نوشته شروع موفقیت اینترنتی خواهید دید، روی آن کلیک کنید، اطلاعات خود را وارد کنید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. برای سایت خود یک عنوان متناسب با کسب و کار خود، وارد کنید. نگران نباشید اگر بعد از این مرحله از عنوان سایت راضی نبودید می توانید تا چند دقیقه دیگر با چند کلیک آن را تغییر دهید. بعد از وارد کردن عنوان سایت ایجاد سایت را انتخاب کنید، "سایت شما ایجاد شده است". همانطور که مشاهده کردید سایت شما در کمتر از یک دقیقه ایجاد شد اما برای کامل کردن سایت چند دقیقه دیگر هم وقت بگذارید و عکس محصولات و یا خدماتتان را هم وارد کنید تا سایتتان را کامل تر کنید و آن را با اطلاعات اصلی خودتان مشاهده کنید.


ظاهر سایت را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید:

اکنون که سایت خود را ایجاد کردید زمان اینکه دستی به سر و روی سایتتان بکشید فرا رسیده است. در این قسمت باید دقت بیشتری داشته باشید چون در واقع اغلب کاربران با مشاهده صفحه اول سایت تصمیم میگیرند که ادامه دهند یا صفحه سایت را ببندند ، شما باید قالب و صفحه اول جذابی آماده کنید تا افرادی که به سایت شما سر می زنند را جذب کنید. اگر در انتخاب نوع قالب، بنر و... تردید دارید نگران نباشید مشاوران متخصص آسازون با توجه به تجربه کاری در این زمینه در انتخاب قالب و بنر های متناسب با کسب و کار شما همواره راهنمای شما خواهند بود.

همچنین می توانید در هر زمان که تمایل داشتید قالب سایت خود را تغییر دهید، برای مثال می توانید قالب های شرکتی، خبری، فروشگاهی، شخصی و... را انتخاب کنید. اگر هم قالبی غیر از قالب های آسازون در نظر دارید می توانید قالب مخصوص خود را سفارش دهید. بعد از انتخاب قالب بهتر است چند بنر برای سایت خود وارد کنید تا سایتتان ظاهر مرتبط با کسب و کارتان را داشته باشد.


یک دامنه برای سایت خود انتخاب کنید:

تا اینجای کار شما تمام مراحل ثبت سایت را تکمیل کردید، اما بهتر است بعد از کمی استراحت یک دامنه برای سایت خود انتخاب کنید.

  • دامنه چیست؟

دامنه یا دامین (Domain) در واقع همان آدرس سایت شما است که افراد با وارد کردن این آدرس در موتور های جستجوی مرورگر وارد سایت شما خواهند شد. برای مثال شما با وارد کردن آدرس asazoon.com در مرورگر خود وارد سایت آسازون خواهید شد. شما میتوانید دامنه های مختلفی را برای سایت خود انتخاب کنید اما بهتر است نام دامنه ای(به طور مثال: asazoon) که انتخاب می کنید متناسب با کسب و کار شما باشد تا افراد با شنیدن نام دامنه ی شما به موضوع کسب و کار شما پی ببرند، همچنین علاوه بر نام دامنه، باید یک پسوند(به طور مثال: com.) برای دامنه خود انتخاب کنید. ما در ادامه به دو مورد از مهم ترین و پر طرفدارترین دامنه ها اشاره خواهیم کرد.


  • دامنه com و ir:

دامنه com و یا همان commercial به معنی کلمه تجاری است. تجاری بودن این کلمه به این معنا نیست که دامنه com تنها برای کسب و کار های تجاری استفاده می شود، البته در ابتدا فقط کسب و کار های تجاری از این دامنه استفاده می کردند اما مدت هاست که تمامی کسب و کار ها می توانند دامنه com را برای سایت های خود انتخاب کنند و به همین سبب به دامنه com دامنه بین المللی گفته نیز می شود.

دامنه ir نیز مخفف کلمه iran (ایران) است در واقع به این گونه دامنه ها، دامنه های ملی گفته می شود، هر کشوری دامنه مخصوص به خود را دارد برای مثال کشور کانادا (canada) دامنه ملی ca و یا کشور هند (india)، in است. همچنین دامنه ir در تمام پلن های آسازون به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد. در انتخاب دامنه نیز می توانید از مشاوران آسازون راهنمایی بگیرید.

شما میتوانید پس از انتخاب نام دامنه، در سایت های ثبت دامین، دامنه خود را ثبت کنید. همچنین در صورت تمایل پشتیبان آسازون ثبت دامنه سایت شما را بر عهده خواهد گرفت.




ساخت سایت رایگان:

سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد، این است که شما سایت خود را در کمتر از نیم ساعت ایجاد کردید اما چرا تا کنون هیچ هزینه ای پرداخت نکردید؟

آسازون برای اینکه شما از از آسان بودن کار با پنل مدیریت و سایت خود اطمینان حاصل کنید این امکان را برای شما قرار داده است تا سایت خود را به مدت 3 روز به صورت رایگان در دسترس داشته باشید و می توانید از تمام امکانات سایت برخوردار باشید.

شما می توانید بعد از پایان این سه روز و کار با پنل، از قسمت تعرفه ها قیمت ساخت سایت را مشاهده کنید و با توجه به نیاز های سایت یکی از پلن ها را انتخاب کنید. در انتخاب پلن باید این نکته را به شما یادآوری کنم با وجود اینکه هزینه ساخت سایت در آسازون کاملا به صرفه و مناسب است، شما نباید به دلیل قیمت ساخت سایت از انتخاب پلن مورد نظر منصرف شوید، چون بازخورد فوق العاده ای که در همان ماه اول از راه اندازی سایت دریافت می کنید در برابر هزینه پرداخت شده بسیار کم و مقرون به صرفه است.

همچنین آسازون این امکان را برای کاربرانش فعال کرده تا بعد از پرداخت وجه، اگر از کار با پنل رضایت کافی نداشتید به مدت 7 روز مبلغ پرداختی به شما بازگردانده خواهد شد.

سایت خود را معرفی کنید:

راه اندازی سایت شما انجام شده است و در واقع زمان این فرا رسیده است که شما سایت خود را معرفی کنید. شما نباید از محتوا گذاری در سایت خود غافل شوید. همچنین اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید باید عکس محصولات و مشخصات جذاب و درستی را وارد کنید. همانطور که می دانید باید سایتتان را تبلیغ کنید. در صورتی که شما سایت خود را بین افراد و جوامع مختلف تبلیغ نکنید؛ عملا بدین معنی است که شما یک کسب و کار راه انداختید اما بدون اینکه به کسی در این باره چیزی بگویید منتظر هستید تا مشتریان به سمت شما سرازیر شوند. بنابراین شما باید سایت خود را بین مشتریان قبلی، مشتریان جدید و با روش های مختلف تبلیغ و معرفی کنید.

همانگونه که مشاهده کردید ساخت سایت شما به سادگی و در مدت بسیار کوتاهی انجام شد. همچنین با پلتفرم راه اندازی سایت آسازون مدیریت سایتتان نیز به همین سادگی خواهد بود، بنابراین از حالا تنها به فکر رشد و توسعه بیش از حد کسب و کارتان باشید و در صورت وجود هرگونه سوال در روند کار با پنل و یا حتی رشد سایت خود با پشتیبانی 24 ساعته پلتفرم راه اندازی سایت آسازون در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم از سمت مشاوران متخصص آسازون انجام پذیرد.

مطالب مشابه:
راهنمای طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک
11 ماه پیش

راهنمای طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
ترندهای طراحی وبسایت در ۲۰۲۳ (+ نمونه)
1 سال پیش

ترندهای طراحی وبسایت در ۲۰۲۳ (+ نمونه)

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
(۳۰+) پیامک تبلیغاتی برای فروش لباس
1 سال پیش

(۳۰+) پیامک تبلیغاتی برای فروش لباس

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
طراحی سایت در رشت (خیابان معلم)
1 سال پیش

طراحی سایت در رشت (خیابان معلم)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
درآمد یک فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟
1 سال پیش

درآمد یک فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
وردپرس؛ خوب یا بد؟!
1 سال پیش

وردپرس؛ خوب یا بد؟!

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۴ ویژگی اصلی یک سایت فروشگاهی موفق!
1 سال پیش

۴ ویژگی اصلی یک سایت فروشگاهی موفق!

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟!
1 سال پیش

هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟!

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی)
1 سال پیش

مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی)

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان در ۲۰۲۳
1 سال پیش

نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی ارزان در ۲۰۲۳

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نظرات شما:

نظر دهید